Sider

torsdag den 19. juni 2014

Mere strik

Strikkeprojekterne går stærkt, når der ikke også er et arbejde at passe og aktivitetsniveauet er begrænset på grund af en stadig større mave. Pindene har arbejdet flittigt og de sidste dage er jeg blevet færdig med et par projekter og har startet et 3. op.


I går blev jeg færdig med denne pude. Garnet, der hedder "Big Cotton", har jeg købt for længe siden. Jeg faldt for den flotte farve og lækre kvalitet, men har manglet et projekt at bruge det til. I sidste uge fandt jeg den anden pude på billedet i Ikea og synes at dens farver ville passe godt til mit garn. Monteringspuden havde jeg liggende i forvejen så der var ikke langt fra tanke til det færdige resultat.
Jeg overvejer om puden skal have en stor knap i midten, men det må tiden vise.

Puden er strikket i perlestrik i et langt stykke på pind 7 med et garnforbrug på ca. 250g. Der er slået masker op så det passede til monteringspudens mål på 40x30 cm. Puden er syet sammen i siderne og i bunden.


Som nogle måske har set på Instagram så blev jeg for nogle dage siden blev jeg færdig med en fin strikket vest.
Vesten hedder Timos top og opskriften er fra Babystrik på pinde 31/2- 4 af Lene Holme Samsøe. Jeg har ikke tidligere strikket opskrifter af Lene Holme Samsøe og opskriften var overraskende nem at gå til.
Vesten er strikket i Baby Alpaca fra Hjertegarn i str. 12 mdr. Garnet er egentlig til pind 3, men størrelsen kom til at passe nogenlunde selvom jeg strikkede på pind 3,5.


Da den første oplevelse med en af Lene Holme Samsøe opskrifter har været en succes er jeg fortsat med endnu en af hendes opskrifter fra samme bog. Jeg er gået i gang med Sigurds slipover også i alpaca garn i en fantastisk blå farve. Garnet er fra Sandnes garn og passer til pind 3,5.


Chancen for at slipoveren bliver færdig foreløbig er dog ikke så stor, da min terminsdato er overskredet og det er et spørgsmål om dage før baby Krak kommer ud. Jeg har taget mine forholdsregler ved at slå masker op til størrelse 12-18 mdr, så mon ikke jeg når at blive færdig før han bliver for stor til den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar