Sider

torsdag den 27. juni 2013

Hindbærsnitter

Hr. Krak elsker hindbærsnitter. Sådan rigtigt. Han så også meget glad ud i går, da der blev bagt hindbærsnitter og da de var færdige spiste han en del.
Der findes virkelig mange opskrifter på hindbærsnitter. Tidligere har jeg brugt denne opskrift af Camilla Plum, hvor mørdejen bages før der kommer hindbærmarmelade mellem lagene. Den er meget nem at bage og smager smager godt, men jeg har oplevet at de mister en del af sprødheden dagen efter bagningen.
I går prøvede jeg Claus Meyers opskrift på hindbærsnitter. Her bages mørdejen med marmeladen mellem lagene. Resultatet blev rigtig velsmagende og snitterne er stadig sprøde i dag. Selve dejen tager dog lidt tid at forberede, hvis man selv skal lave mandelmelen.
Det er vigtigt med en god hindbærmarmelade og jeg er så heldig at køkkenskabet indeholdt et par glas af min svigermors hjemmelavede hindbærmarmelade.


Her har jeg valgt den old school udgave med hvid galsur og krymmel.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar